Lægerne

Praktiserende læge i Amagerbroklinikken siden 2007

Født og opvokset på Amager

Bosat i Dragør

Anlægger blokader og fjerner mindre modermærker.

Maria

f. 1975

Uddannet læge fra Københavns Universitet 2005

Praktiserende læge i Amagerbroklinikken siden 2019

Bor i København

Er vores speciallæge med særlig viden indenfor perimenopausale/overgangsalderens symptomer.

Anlægger spiraler.

Sus

f. 1981

Uddannet læge fra Københavns Universitet 2011

Praktiserende læge i Amagerbroklinikken siden 2024

Født og opvokset på Amager

Bor i København

Anlægger spiraler og fjerner mindre modermærker.

Uddannelseslægerne

Nanna Juel-Berg

Fase 3 læge

f. 1976

Uddannet læge fra Københavns Universitet 2011

Nanna er i slutningen af sin speciallægeuddannelse, og skal være i Amagerbroklinikken til marts 2025

Nanna har en meget bred baggrund. Hun har bl.a. skrevet phd-afhandling om fødevareallergi hos børn, og erfaring fra øre-næse-hals specialet, samt plastikkirurgi og kræftsygdomme (onkologi).

Tag godt imod Nanna

Dunia

Introduktionslæge

f.

Uddannet læge fra Københavns Universitet

Dunia er i starten af sin speciallægeuddannelse og skal være hos os fra 1. maj 2024 til 1. november 2024

Dunia har en del gynækologisk erfaring.

Tag godt imod Dunia

En praktiserende læge, er speciallæge i almen medicin.

Speciallægeuddannelsen i almen medicin tager fem år.

Under uddannelsen har vi ansættelser på flere forskellige specialafdelinger og i andre praksisser.

På de intern medicinske afdelinger opnår vi kompetencer indenfor hjerte- lunge og hormonsygdomme (sukkersyge og stofskiftelidelser), samt gigtlidelser og infektionssygdomme.

Under vores kirurgiske ansættelser har vi fået erfaring indenfor bevægeapparatssygdomme og mave-tarm-kirurgsiske sygdomme. På gynækologisk afdeling får vi kompetencer indenfor kvindesygdomme; bl.a. overgangsalder, PCOS og komplicerede graviditeter.

Under ansættelsen på børneafdelingerne lærer vi om børnesygdomme, trivsel, vækstkurver, skævt hoved hos nyfødte med mere.

I psykiatrien opnår vi kompetencer inden for særligt; depression, angst, opmærksomhedsforstyrrelser, men også personlighedsforstyrrelser og ikke mindst patienter der lider af psykotiske sygdommer, som eksempelvis skizofreni.

I Amagerbroklinikken har vi valgt at have uddannelseslæger, fordi de bidrager positivt til vores læringsmiljø. De stiller udfordrende spørgsmål og spørgsmål til hvorfor vi gør som vi gør, og bidrager samtidig med ny viden fra hospitalerne.

Det hjælper os faste læger at få nye øjne til at komme med inputs, og forpligter os til at holde os opdaterede indenfor faget.

Alle speciallægerne er på 10 kursusdage om året, for at vi kan holde os ajourført indenfor de enkelte specialer, og sikre en høj lægefaglig kvalitet i Amagerbroklinikken.

Vi er som minimum altid én speciallæge og klinikejer tilstede i Amagerbroklinikken, og altid en superviserende speciallæge tilstede.